KaliteLigi Ödülleri Sahiplerini Buldu!

CC Academia tarafından 8 yıldır gerçekleştirilen araştırmada, 2019 yılında en yüksek müşteri deneyimi puanını alan Çağrı Merkezleri ödüllendirildi.

2019 yılında 29 markanın yer aldığı KaliteLigi yarışında e-ticaret, finans, sigorta, bireysel emeklilik, belediye, yapı market, medya, enerji, bilişim, lojistik ve sağlık sektörlerinin güçlü markalarının çağrı merkezleri yarıştı. Bu yıla otomotiv şirketleri damgasını vurdu ve ilk üç ödülü otomotiv şirketlerinin markaları aldı.

Birincilik ödülünü tüm yıl ligi zirvede geçiren Nissan Otomotiv çağrı merkezi elde etti. Borusan Otomotiv çağrı merkezi madalya kürsüsünde ikinci sırada yer bulurken, üçüncü sıra ise Renault Diyalog’un oldu.

KaliteLigi’nde sıralama, CC Academia kalite ve performans uzmanlarının yıl boyunca farklı deneyimleri değerlendirmek için ligde yer alan firmaların çağrı merkezlerine yaptığı gizli müşteri aramalarının puanlaması sonucunda belirlenmektedir.

Tüm yıl yarış hızla devam ederken yıl ortalamasında aldıkları 94,17 puanla gelen birincilik ödülü, Nissan Otomotiv müşteri hizmetleri merkezinin müşteriye yaklaşımını ve müşteri deneyimine verdikleri önemi ortaya koyarken, yıl boyunca verilen emekler bu değerli ödül ile taçlanmış oldu.

İkincilik ödülü az bir farkla 94,02 puan toplayan Borusan Otomotiv çağrı merkezine gitti. Uzun yıllardır çağrı merkezine ve müşteri yaklaşımlarına verdikleri değerin karşılığını bu sonuçla alan Borusan otomotiv ekibi de güzel bir alkışı hak ettiklerini göstermiş oldular.

Üçüncülük ödülünü ise Renault müşteri hizmetleri aldı. 91,33 puanla aldıkları bu ödül kapsamlı ve titiz bir çalışma ile faaliyete geçirdikleri Renault Diyalog müşteri hizmetlerinin müşteriye dokunuşuna verdiği önemin göstergesi oldu.

2019 KaliteLigi birincisi Nissan Otomotiv adına ödülü alan Nissan Türkiye-Kuzey Afrika-BDT Genel Müdürü Emre Doğueri ile CC Academia Genel Müdürü Elvin Coşkun’un yılı değerlendirdikleri söyleşiyi PDR Talks programından izleyebilirsiniz. Programımıza linkten https://lnkd.in/dhFG5bX ulaşabilirsiniz.

Yıllara Göre Ödül Alan Firma Sıralamaları:

2018 yılında ligde 29 firma yarıştı. 2018 KaliteLigi ödülleri ve kategori bazlı ödüller sahiplerini buldu.

  1. Nissan Otomotiv Çağrı Merkezi
  2. Borusan Otomotiv çağrı Merkezi
  3. Turkish Bank Çağrı Merkezi
  • İş Canlısı Ses Tonu Kategorisi Özel Ödülü : Garanti Bankası Çağrı Merkezi
  • Müşteriyi Misafir Gibi Karşılama Kategorisi Özel Ödülü : Emin Evim Çağrı Merkezi 
  • Müşteriyi Etkin Dinleme Kategorisi Özel Ödülü : Renault
  • Müşteriye Uyum Sağlama Kategorisi Özel Ödülü : Amerikan Hastanesi 

2017-2016 arasında lig sonuçları 18 aylık ortalama ile gerçekleşti. Katılan 27 firmanın kazanları ödüllerini aşağıdaki sıralama ile teslim aldı. 

  1. Renault Mais Çağrı Merkezi
  2. Borusan Otomotiv Çağrı Merkezi
  3. Turkishbank Çağrı Merkezi

2015 yılında ligde 19 firma yarıştı. Yıl içinde marka telefonlarını en iyi yöneten çağrı merkezleri şöyle sıralandı:

  1. Renault Mais Çağrı Merkezi
  2. Turkishbank Çağrı Merkezi
  3. Odeabank Çağrı Merkezi
  • KaliteLigi En İyi Konuşma Tarzı: Kliksa İç ve Dış Ticaret A.Ş.
  • KaliteLigi En İyi Konuşma Tarzı: Turkish Bank A.Ş.
  • KaliteLigi En İyi Yaklaşım: Doğuş Otomotiv Değer ve İlgi Merkezi (DİM)
  • KaliteLigi En İyi Yaklaşım: Eureko Sigorta A.Ş.
  • KaliteLigi En İyi Müşteri Deneyimi: Cigna Finans Emeklilik ve Hayat A.Ş.

2014 yılında yarışan 21 müşteri arasındaki yaraın sonuçları aşağıdaki sıralama ile tamamlandı:

  1. Renault Mais Çağrı Merkezi / Yapı Kredi Çağrı Merkezi (Bankacılık 500+ koltuk)
  2. Allianz Yaşam ve Emeklilik Çağrı Merkezi
  3. Odeabank Çağrı Merkezi
  4. Kuveyt Türk Katılım Bankası Çağrı Merkezi