2020 KaliteLigi Birincilik ve Gülümseten Kalite Ödülleri Sahiplerini Buldu

CC Academia tarafından 9 yıldır gerçekleştirilen araştırmada, 2020 yılında en yüksek müşteri deneyimi puanını alan Çağrı Merkezleri ödüllendirildi.

2020 yılında 27 markanın yer aldığı KaliteLigi yarışında e-ticaret, finans, sigorta, bireysel emeklilik, belediye, yapı market, medya, enerji, bilişim, lojistik ve sağlık sektörlerinin güçlü markalarının çağrı merkezleri yarıştı. Bu yıla otomotiv, emeklilik ve yapı market şirketleri damgasını vurdu.

KaliteLigi’nde sıralama, CC Academia kalite ve performans uzmanlarının yıl boyunca farklı deneyimleri değerlendirmek için ligde yer alan firmaların çağrı merkezlerine yaptığı gizli müşteri aramalarının puanlaması sonucunda belirlenmektedir.

Bu süreç doğrultusunda Birincilik ödülünü, tüm yıl ligi zirvede geçiren Borusan Otomotiv çağrı merkezi elde etti.

Tüm yıl yarış hızla devam ederken yıl ortalamasında aldıkları 97,06 puanla gelen birincilik ödülü, Borusan Otomotiv'in yıl boyunca gösterdikleri çabalarının ve aldıkları geri bildirimleri değerlendirerek her ay yarattıkları pozitif etkileşimin haklı bir karşılığı oldu.

Bu yıl diğer yıllardan farklı olarak değerlendirdiğimiz müşteriye yaşatılan deneyimin ölçümlendiği Gülümseten Kalite ödüllerinde ise;

Müşteriyi Sahiplenme kategorisinde Nissan Otomotiv

Alternatif Yaratma kategorisinde Aegon Sigorta,

Müşteri ile Uyum kategorisinde de Tekzen ödüle layık görülmüştür.

16 Şubat Salı günü online Zoom üzerinden gerçekleştirdiğimiz KaliteLigi’nde Neden Yer Almalısınız webinarımız ve 2020 KaliteLigi Ödülleri etkinliğimizin video kaydına https://lnkd.in/gsdTyk9 linkinden veya CC Academia Youtube kanalımızdan ulaşabilirsiniz.

Yıllara Göre Ödül Alan Firma Sıralamaları:

2020 yılında ligde 27 firma yarıştı. 2020 KaliteLigi birincilik ödülü ve Gülümseten Kalite ödülleri sahiplerini buldu.

  1. Borusan Otomotiv Çağrı Merkezi
  • Gülümseten Kalite - Müşteriyi Sahiplenme Birincisi Ödülü : Nissan Otomotiv Çağrı Merkezi
  • Gülümseten Kalite - Alternatif Yaratma Birincisi Ödülü : Aegon 
  • Gülümseten Kalite Müşteri İle Uyum Birincisi Ödülü : Tekzen

2019 yılında ligde 20 firma yarıştı. 2019 KaliteLigi ödülleri sahiplerini buldu.

  1. Nissan Otomotiv Çağrı Merkezi
  2. Borusan Otomotiv Çağrı Merkezi
  3. Renault Diyalog

2018 yılında ligde 29 firma yarıştı. 2018 KaliteLigi ödülleri ve kategori bazlı ödüller sahiplerini buldu.

  1. Nissan Otomotiv Çağrı Merkezi
  2. Borusan Otomotiv Çağrı Merkezi
  3. Turkish Bank Çağrı Merkezi
  • İş Canlısı Ses Tonu Kategorisi Özel Ödülü : Garanti Bankası Çağrı Merkezi
  • Müşteriyi Misafir Gibi Karşılama Kategorisi Özel Ödülü : Emin Evim Çağrı Merkezi 
  • Müşteriyi Etkin Dinleme Kategorisi Özel Ödülü : Renault
  • Müşteriye Uyum Sağlama Kategorisi Özel Ödülü : Amerikan Hastanesi 

2017-2016 arasında lig sonuçları 18 aylık ortalama ile gerçekleşti. Katılan 27 firmanın kazanları ödüllerini aşağıdaki sıralama ile teslim aldı. 

  1. Renault Mais Çağrı Merkezi
  2. Borusan Otomotiv Çağrı Merkezi
  3. Turkishbank Çağrı Merkezi

2015 yılında ligde 19 firma yarıştı. Yıl içinde marka telefonlarını en iyi yöneten çağrı merkezleri şöyle sıralandı:

  1. Renault Mais Çağrı Merkezi
  2. Turkishbank Çağrı Merkezi
  3. Odeabank Çağrı Merkezi
  • KaliteLigi En İyi Konuşma Tarzı: Kliksa İç ve Dış Ticaret A.Ş.
  • KaliteLigi En İyi Konuşma Tarzı: Turkish Bank A.Ş.
  • KaliteLigi En İyi Yaklaşım: Doğuş Otomotiv Değer ve İlgi Merkezi (DİM)
  • KaliteLigi En İyi Yaklaşım: Eureko Sigorta A.Ş.
  • KaliteLigi En İyi Müşteri Deneyimi: Cigna Finans Emeklilik ve Hayat A.Ş.

2014 yılında yarışan 21 müşteri arasındaki yaraın sonuçları aşağıdaki sıralama ile tamamlandı:

  1. Renault Mais Çağrı Merkezi / Yapı Kredi Çağrı Merkezi (Bankacılık 500+ koltuk)
  2. Allianz Yaşam ve Emeklilik Çağrı Merkezi
  3. Odeabank Çağrı Merkezi
  4. Kuveyt Türk Katılım Bankası Çağrı Merkezi